|
11 января 2010, 14:53 | |
|
LV8 |
HP | |
MP | | Стаж: 20 лет |
Постов: 1895 |
|
Nanodroid @ 07 января 2010, 01:19 | Скажу только, что меня они не разочаровали; для игры такого типа - лёгкое развлекалово без загрузки головного мозга, - это самое то. Не одними же "Ксеносагами" жить, нужны и игры для расслабления серого вещества. |
Абисс вполне себе мозг грузил своей научно-популярной стилистикой, в Весперии же планку заметно опустили. Легендия вот, была посодержательней при всей своей незатейливости, в первую очередь за счет проработки персонажей).
Но вот в боёвке он бесит дико, когда понтуется после каждого удара, вращая меч на руке, и получая в этот момент люлей, вместо того, чтобы ставить блок. |
Нормальный такой себе антимэшевый кулдаун(aka "минус") на стандартном комбо. Подобные "недостатки", касающиеся, скажем, медлительности или узкого рейнджа можно и у других бойцов накопать. Линковать надо, линковать! %) Или играть за дальнобойного Рейвена с его лечебными стрелами, который может и вблизи при нужном скилле.
У меня по боёвке вопрос. Для проведения FS нужно делать связки ударов Base Artes - Arcane Artes. |
Эммм, вообще-то все гораздо проще -
How to perform a Fatal Strike: First, hit the RB to bring up the targeting window. Beneath the enemy's name, you'll see 3 gauges next to blue, green and red arrow symbols. Every offensive arte in the game has one of those symbols next to it, and will drain that gauge when used against the enemy. Regular attacks also drain the gauge slightly - up attacks for the blue gauge, forward attacks for green, and down attacks for red. After the gauge is completely drained, using another arte of that type will cause the arrow symbol to appear on the enemy, and you can hit the Right Trigger to do a Fatal Strike.
If you're having trouble executing them, keep a couple things in mind. When a gauge is getting low, there will be a flash of light with the same color as as the low symbol - that is NOT the Fatal Strike opening. The gauge has to be completely drained, and the actual arrow symbol will appear. If you're seeing the arrow symbol but still can't do a Fatal Strike, you're probably hitting the Right Trigger too early. Wait for the symbol to completely form its outline; the game is far more forgiving with late Fatal Strikes than early ones.
Fatal Strike Chains: Basically, to do a FS chain, DON'T hit the RT when you see a FS opening. After the arrow symbol fades there will be a dark aura around the enemy - if you keep hitting that enemy and do another arte/spell to make a symbol appear again, then that's a FS Chain. The more FS symbols you skip while the aura persists, the higher your FS Chain. You don't actually need to keep the enemy in a combo (so knockdowns are ok), but if the enemy manages to guard an attack or hit you, the dark aura will fade and the FS Chain will reset.
The primary benefit of using FS chains is that they increase the bonus when you finally execute a Fatal Strike, for even higher drop rates, more LP, etc. There's also a nice grade bonus for FS Chains.The Joys Of Life Are Here In These Moments! |
|
|